حمل بار آسان

ساخت وبلاگ

حمل بار آسان

بهترین کیسه خرید همان کیسه خرید خالی است. اما بیشتر اوقات، کیسه خرید‌های ما پر از چیزهای مختلف و سنگینی هستند که باعث درد در گردن و کمر می‌شوند. با شروع شدن فصل مدرسه، بچه‌ها تنها اشخاصی نیستند که مجبورند کوله پشتی‌های بزرگی را حمل کنند، اکثر افراد در طول سال مجبور به حمل بارهای سنگین هستند. در ادامه نکاتی را در مورد حمل بار آسان را با هم می‌بینیم، بدون اینکه نیازی باشد به سراغ دکتر بروید.

 

راهنمای حمل کیسه خرید سنگین

کیسه‌ها از سرآغاز تمدن به کار گرفته شده‌اند. متون و نقاشی‌های تاریخی مردمانی را نشان می‌دهند که مشغول حمل اشیاء مختلف در کیسه‌ها هستند. درست مانند ما، شکارچیان از کیسه استفاده می‌کردند تا وسایل خود را حمل کنند (معمولا هیزم یا غذا).

ساک‌های مدرن‌تر با شروع قرن بیستم به کار گرفته شدند، اما جابجا کردن آنها به دلیل سنگینی کمی دشوار بود. بعد از آن کیسه خریدی سبک اما مقاوم که برای استفاده شهروندان طراحی شده بود به سرعت گسترش یافت. از آن زمان، کیسه‌های خرید‌ در اندازه و طرح‌های مختلف به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده‌اند، کیسه‌های خرید‌ که طرحی سازگار داشته و انواع و اقسام تزئینات را با خود به همراه دارند و حمل آنها بسیار آسان‌تر است. کیسه خرید‌های کوچک‌تر برای افراد حرفه‌ای به یک ضرورت تبدیل شده‌اند، که می‌توانند وسایل خود مانند لباس باشگاه، کتاب و غیره را در آنها بگذارند. وزن اضافی می‌تواند باعث دردسر شود و درد زیادی را به بار آورد، مخصوصا زمانی که برای مدت زمان زیادی حمل می‌شوند.

اگر نمی‌توانیم بیخیال وسایل سنگین شویم، پس بهترین راه برای حمل کردن راحت کیسه خرید‌ چه می‌باشد؟

کمی از سنگینی بار را کم کنید

خبر بد این است که بهترین راه برای حمل یک کیسه خرید سنگین همان حمل نکردن آن است. بارهای سبک‌تر فشار کمتری را به شخص وارد می‌کنند و مشکلاتی مانند درد در مهره‌های گردن و همچنین انحنای ستون فقرات را کاهش می‌دهند. مسئله تنها کودکان نیستند، بزرگسالان نیز به همان اندازه در خطر این مشکلات هستند و بسیاری از این دردها (شامل کوژپشتی و قوز) از سنین جوانی آغاز شده‌اند.

اگرچه افراد جوان‌تر بیشتر مستعد این مشکلات هستند، نکاتی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها بارهای سنگین خود را با راحتی بیشتر حمل کنید:

  • تنها معادل 15 درصد از وزن کلی خود بار حمل کنید. زمانی که یک کیسه خرید سنگین حمل می‌کنید، سعی کنید که وزن آن کمتر از 15 درصد وزن خودتان باشد، و 10 درصد از این لحاظ بسیار بهتر است. بنابراین، برای شخصی که 65 کیلوگرم وزن دارد، بار 9 کیلوگرمی باید حداکثر میزان حمل شده باشد. هر چیز سنگین‌تر به شدت طرز قرارگیری بدن را تغییر می‌دهد و می‌تواند باعث دردهای ستون فقرات شود.
  • وسایل سنگین‌تر را در کف کیسه خرید قرار دهید. سعی کنید بیشتر وسایل داخل کیسه خرید را در کف آن بگذارید. یک مطالعه انجام شده به این نتیجه رسید که قراردهی وسایل به این صورت باعث تغییرات کمتری در قرارگیری ستون فقرات و مهره‌های گردن می‌شود. همچنین استراحت کردن آسیب را کاهش می‌دهد. اگر نمی‌توانید وسایل سنگین را کنار بگذارید، سعی کنید ماهیچه‌های پشت و گردن خود را از طریق تمرین کردن قوی‌تر کنید. این کار باعث می‌شود که از ستون فقرات خود بیشتر محافظت کنید و شکل آن را بهتر نگه دارید.
  • از دستگیره حمل بار استفاده کنید. یک مطالعه به این نتیجه رسید که گردن در زمان حمل بار بیشترین فشار را تحمل می‌کند. برای حل این مشکل، از دستگیره حمل بار استفاده کنید که به خوبی در دستان جا می‌گیرد، تا بار به شیوه‌ای درست حمل شود و وزن را به صورت برابر توزیع کند. همان مطالعه نتیجه گرفت که زنان بیش از مردان مستعد چنین دردهایی هستند و همچنین افرادی که در طول روز مدت زمان زیادی را می‌نشینند در خطر چنین مشکلاتی هستند. اگر یک کیسه خرید را حمل می‌کنید، سعی کنید جای آن را مرتبا عوض کنید.
  • همه چیز را مرتب کنید. در هنگام حمل کیسه خرید، سعی کنید وسایل داخل آن را مرتب کنید و از دو کیسه استفاده کنید تا وزن به صورت برابر توزیع شود و فشار کمتری را به ستون فقرات خود وارد سازید. یک مطالعه به این نتیجه رسید که قرار دادن وسایل به این صورت در هنگام راه رفتن باعث کاهش حرکات کناری ستون فقرات می‌شود. هر دو کیسه خرید‌ نباید بیش از 10 درصد فرد وزن داشته باشند تا از آسیب جلوگیری شود.
  • کیسه خرید را نزدیک به بدن خود نگه دارید. وزن یکی از دو عاملی است که می‌تواند باعث آسیب شود. “تغییر در قرارگیری ستون فقرات” به میزان فشاری بر می‌گردد که یک وزن سنگین به فرد وارد می‌کند. نگه داشتن کیسه خرید نزدیک به بدن فشار وارد شده به ستون فقرات را کاهش خواهد داد.
...
نویسنده : عابد بازدید : 84 تاريخ : پنجشنبه 15 آذر 1397 ساعت: 17:18